środa, 21 marca 2018

wynik

Myślałem żeby awaryjnie zamontować instalacje do kaloryferów, jakby przyszedł kryzys to wieszam kaloryfery podłączam i montuje piec i pale drewnem, chociaż mam nadzieję że nie będzie takiej potrzeby.planuje budowę domu dobrze zaizolowanego wg chce w domu kable lub piece - możecie podpowiedzieć na co zwrócić uwagę? od czego zacząć? niestety nie zdążyłem przeczytać dziennika budowy R&K, czytam właśnie LOBO M, ale to chyba za mało , czy inni maja opisane dzienniki budowy? co powinienem przeczytać?W tamtym roku płaciłem jkoś 3200zl z kurierem. montaż banalnie prosty jak zawieszenie bojlera tylko musisz odprowadzenie zrobić na skropliny i kanaly skąd ma czerpac powietrze i gdzie wyrzucać kilka tematów już czytam , na ten właśnie trafiłem Wiesz co sprawdzalem pobór pradu takim watomierzem co sie w gniazdko wpina i ona bierze 250-260w jak chodzi na funkcji green pogotowie kanalizacyjne Warszawa . A tak u mnie chodzi od ponad roku i wg jej licznika chodzila przez 1459h i w funkcji grzalki 249h dokladnie teraz spisalem. Od lipca 2013 troszkę na grzanie CWU pompa ciepła. Piekar podaje, że wychodzi go to 15zł miesięcznie - przy płaskiej taryfie jak sadzę? Więc, aby dać przyszłym inwestorom jakiś kontra pogląd na tę sprawę napiszę, że u mnie przy daleko sprawniejszym urządzeniu grzewczym jest to koszt od 30zł latem do nawet 70zł zimą i to wyłącznie w tanim prądzie. Wszystko zależy tu od zużycia, instalacji i pewnie jeszcze innych rzeczy, także to 15zł nie brałbym za jakiś wyznacznik. Zainteresowanym zakupem takiego urządzenia przyszłym inwestorom raczej radzę przyjąć, że tego typu pompa zużywa prądu za około 50zł miesięcznie - to IMHO dużo bezpieczniejszy wyznacznik. 628kwh x 0.52grJa sie nie kapie, ale za to prysznic codziennie biorę, więc woda ciepła musi być codziennie. Ja widziałem opis że taka pc do cwu, wodę z 10 stc do 50 st C w trybie pompy nagrzewa w 5,5h czyli nie jest tak źle. No ja place przy 3 osobach z gazu ponad 70 zl, kWh z gazu dawno przekroczyla 30 gr, a Ty masz pewnie z 8-10 gr Ze wsp konwersji nie dyskutuję, po prostu za tyle płacę, oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że nie osiągnę tyle energii z gazu, strata systemu obniża jego sprawność. Dostawca gazu we współczynniku już policzył nadwyżkę z kondensacji zatem o sprawności ponad 100% trzeba zapomnieć, powinna być zmieniona przez producentów kotłów. U siebie serwisu nie miałem od początku, oczywiście to koszt eksploatacji ale nie ceny jednostkowej gazu z faktury.To dlaczego niektorzy przypisywane im 15l/prysznic (ktore zreszta sami podali) traktuja jak obelge? Jesli faktycznie wieczorem potrafisz "wziac prysznic" (szumnie nazwane - ja napisze po prostu:umyc sie) w 6-8l wody, to jestes Bediunem tylko omylkowo wiezionym w tej warszawskiej kamienicy i teskniacym za pustynia. Norma zuzyzcia jaka przedstawiasz jest dla bydynkow bez wodociagu i kabalizacji dla rodziny czerpiacej wode ze zdroju ulicznego. Ja naprawde nie sadze, zeby w XXIw ktos sobie to robil z wlasnej woli. 8 to też przesada, wsp konwersji określa ciepło spalania nie wartość opałową, wg której zwykle obliczaliśmy energię z gazu (osobiście przyjmowałem 9,97kWh/m3), teraz niestety przyjmuję 11,123kWh, za to trzeba nieco obniżyć sprawność systemu (w moim przypadku o 11,56%), przy kondensatach ok 6% Mam prysznic 3-4 litry na minutę. 5 minut rano, dwie minuty wieczorem, mycie rąk... 30-35 l/na osobę. Ogrzanie 1m3 wody z zasobniku z ppc zimą to 8 zł. mam z tego 1500 litrów wody prysznicowej . 15 zł to 100 litrów dziennie. Przy trzech osobach - spokojnie wyjdzie po dwa prysznice. Szkoda, ze poki co malo sie tego sprzedaje, bo to swietna i prosta droga do taniego CWU i szybkiego zwrotu inwestycji ma tez programy mozesz ustawic w ciagu doby 2 programy. Ze np na 6:00 ma byc goraca woda i ona odpowiednio wczesniej sie wlaczy ale wtedy jakby sie nie wyrabiala to wlacza grzalke wiec u mnie chodzi kiedy chce. Temp ustawiona 55*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz