środa, 21 marca 2018

koszty

Co do kosztów używania to rodzina 2+1 (gdzie są 2 kobiety, jedna i druga potrafi brać solidny prysznic plus przynajmniej raz w tygodniu wanna), to jak napisałem pompa chodzi 7,5 h przez 2 dni. W godzinę pożera 600W, przez 2 dni to 4,5 kWh x 182,5 = 820 kWh Ja też nie wiem czy można tu napisać o czymś innym niż kablach, ale produkcja CWU jest dla mnie dalej otwarta. Kwota jaką podałeś jako bezpieczną (50 zł/m-c) jest mało interesująca przy inwestycji kilka tysięcy w PC. Jednak PC może osuszała by mi nieużytkowe poddasze ?Kolejny raz przepraszam ale 4,5kWh to zaledwie 130l wody na dwa dni (zakładając, że podgrzewamy od 10 do 40st). Wychodzi 65l CWU dziennie - nie oceniam czy to dużo czy mało, bo dla jednego to dużo dal innego mało. Dla mnie ekstremalnie mało Rodzina 2+2, 1 wanna codziennie i 2-3 prysznice.Kolejny raz są porównywane rzeczy nieporównywane. Jeżeli już to można porównywać TE SAME ilości zużytej wody przy rożnych systemach grzewczych. Przy PC i grzałce różnica będzie w COP i tyle razy taniej będzie PC. Jeżeli kablami PC 40 zł na m-c, to położyć to przez jej COP i tyle będzie grzałką. Kilka latek temu w pewnym miejscu miałem koło prysznica pomiar wody i mając baterię termostatyczną - zwykłe Kludi za około 700zł i do tego dobrą słuchawkę (przeciwieństwo deszczownicy) 6-8 litrów na umycie się pod prysznicem to nie był problem. Oczywiście z zakręcaniem wody, a nie laniem wody non-stop. Umycie po całości; wody ekomonicznie i sensownie. Może warto zmierzyć najpierw samemu - to tylko odczyt na wodomierzu - i potem podać i się wypowiadać na własny temat... Myślę że warto wypowiadać się po sprawdzeniu, a nie od razu Przy grzaniu kablami dobrze jest przeanalizować zużycie wody. Rzeczywiste dla danej rodziny i po prostu policzyć. Zakładając roczny SCOP na poziomie 2 dla takiej pompki to wyjdzie średnio 130l dziennie - już nie tak źle, ale ciągle jakieś 3x mniej niż u mnie Także jak pisałem wcześniej wszystko zależy od punku siedzenia - dla jednego dużo dla innego mało Co dostarcza wilgoci na poddasze żeby PC je miała osuszać Można ustawić programator na tanią taryfę - każdy wie jaką ma jej cenę - i będziemy mieli roczny koszt. Ja programator jak się popsuł wywaliłem i używam jak popadnie. Mam "gdzieś" oszczędności w tym zakresie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz